شعر ٬ شاعر



 آ  خر مگر می شود با کلمات تظاهر کرد ؟  پس تکلیف معانی گردن کلفتی که پشت  واژه ها منتظرند چه می شود ؟ آخر چگونه می توان تنها از تظاهر به کلمات به تظاهرات پرشکوه معانی رسید ؟ آخر چگونه می شود با بهم زدن جدول کلمات و اختلال در نظم واژه ها و اغتشاش در خیابان تکلم به جائی رسید ؟


کلمات ، قانون دارند . معانی با مکانیسم خاصی از ناخوداگاه شاعر به وسط تخیل می پرد . هنر آن است که بتوان از دل کلمات و از زیر دندان الفاظ  گوهر معنی را  ربود . به فرض با چند واژه سرگردان هم بشود گشتی در کوچه معانی زد ، دست آخر تکلیف رساندن مسافر مطلب ، به ایستگاه مقصود چه می شود و این همه فیس الفاظ  در افاده معانی به مخاطب راکدام نویسنده حساس تحمل خواهد کرد ؟


هر کسی نمی تواند پشت ماشین تایپ بنشیند و شعر مخابره کند ، باید روح شاعر بر کلمات و کلمات بر روح شاعر مسلط باشند . هیچ کامپیوتری  نمی تواند حتی یک خط هم شعر بگوید . خیلی از شعرا فرماندهان لشگر واژه ها و استخدام کنندگان بیشترین کلمات در شعر معاصرند اما متأسفانه با این همه کلمات کلامی ، نتوانسته اند حتی یک کلمه حرف فلسفی نیز سرهم کنند .


نظرات 4 + ارسال نظر
باران چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 09:51 ب.ظ http://baroonsobhdam.blogsky.com

بله موافقم کاملا ... اگر یکی دوتا مثال هم میزدی حرف نداشت.اگر وقت داشتی بیا بلاگ من و مطالب مرا نیز نقد کن.امیدوارم جزو این دسته نباشم.

مهدی موعود! چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 10:02 ب.ظ http://www.MahdiThepromised.com

به نام او که تو را آفرید تا برایم بهترین باشی... * امروز برای ظهور او چه کرده ایم ؟!؟!؟! * انتظار به امید آبی های وصال شرار شوقی است که شعله در خرمن نا امیدی می زند و آیینه ی آدینه را شراری است همیشگی آنگاه که شوق دیدار تاب انتظار را از کف دل می رباید... * برای ظهور کاری باید کرد از نوعی دیگر * بی صبرانه منتظر حضور سبزتان هستیم، در سایت مهدی موعود! *
http://www.MahdiThePromised.com

* ضمنا با حضور در سایت آدرس وبلاگ خود و دیگر دوستانتان را نیز ثبت نمائید * یا علی مدد *

هاله شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 11:12 ب.ظ http://haleh.net

شاید حق با تو باشه....

خاکستر دوشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 07:14 ب.ظ http://khakestar.blogsky.com

چی بگم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد